Blogas

Mes rašome

Kodėl mano komanda nesupranta rodiklių lentoje?

2018-02-01
Kodėl mano komanda nesupranta rodiklių lentoje?

"Mano komanda nemato šiuose rodikliuose naudos" ... "Rodikliai žali ir pukuoti, bet vertės realiai jokios nesukuriam" - tokiomis refeksijomis su mumis dalinasi vadovai, kurių mentoriais esame.

Ar vizualinis valdymas taps įmonės efektyvumą ir klientui vertę didinančiu varikliu, priklauso ar jos turinys sufokusuotas į lokalių  funkcijų efektyvumo įrodymą ar realų vertės kūrimą įmonei.

Bent trumpam pabūkite pvz. siuvėja/u baldų apmušalus gaminančioje įmonėje. Ko Jums reikia iš savo vadovo, kad jūsų darbas eitųsi sklandžiau? Greičiausiai norėsite, jog:

  • ryte atėjus į darbą pats darbas jau būtų suruoštas. T.y. prie jūsų darbo stalo gulėtų sukirptos detalės, pateikti reikiami siūlai ir kiti siuvimo komponentai bei įrankiai. Tai juk svarbu, nes kitu atveju jūs ieškote detalių ir komponentų, gaištate savo ir žinoma klientų brangų laiką.
  • pameistriai greitai reaguotų į prastovas ir spręstų jų priežasčių atsiradimą. Juk jus nervuotų paėmus siūti rankovę rasti kirpimo broką, arba matyti kaip netinkantis siūlo storis siuvant traukia audinį ir pan.

O dabar įsivaizduokite, kad prie visų šių sveikų norų Jūsų meistras matuoja jūsų efektyvumą pagamintais vienetais per X laiką, ir maža to kas rytą išvardija kuri ar kuris kiek ko pagamino ar nepagamino ir dėl to yra žalias arba raudonas.

Goldratt (Theory of constraints tėvas) yra kartą pasakęs 'Tell me how you measure me and I will tel you how I behave. If you measure me in an illogical way… do not complain about illogical behavior' 

 Nenuostabu, kad jei būtumėte siuvėjas/a nesuprastumėte panašių rodiklių naudos, nes jie nepadeda kurti vertės klientui, o ir dažnai sukuria vadovams kontrolės iliuziją, kurios dėka jie dar labiau nutolsta nuo suvokimo kaip vyksta kliento kelionė, kuriuose vietose turime sistemines problemas, dėl kurių nepagamine laiku arba pagaminame nekokybiškai ir pan.

Žinau, kad daugeliu atveju vadovams LEAN būna "nuleistas iš viršaus" su klaidingu vadovybės fokusu, t.y. mažiname kaštus, didindami efektyvumą" ko pasekoje mūsų lentose nugula lokalūs rodikliai ir mes sukuriame daugiau streso savo darbuotojams.

KAIP RASTI RODIKLIUS, KURIUOSE MANO KOMANDA MATYTŲ VERTĘ?

Labai jūsų prašau neįsikabinkite į rodiklį kaip įrankį, nesuvokdami kaip keliauja kiento užsakymas nuo užklausos iki prekės ar paslaugos pristatymo.

Eikite į gembą ir darykite tai sistemingai iki tol, kol suvoksite kaip šiuo metu yra sukurtas procesas. Neveltui sakoma, kad vadovas Lean organizacijoje turi daugiausiai dirbti akimis ir ausimis. Prašykite savo žmonių parodyti kaip šiandien jie kuria vertę kientui atliekant konkrečias užduotis, kur jie stringa, kodėl, kas tai įtakoja ir parsineškite sau NAMŲ DARBUS.

"Eikite į gembą nemokyti kitų, o paprašyti darbuotojų pamokyti Jus. Supraskite ko reikia, kad užsakymas klientui būtų pateiktas laiku ir kokybiškas ir parsineškite sau NAMŲ DARBUS"

Pabuvę šioje siuvykloje suvoktumėte, kad labai jau nedaug priklauso nuo siuvėjų. Medžiagų, tinkamų siuvimo komponentų atvykimas laiku, technologijos paruošimas, prototipų ištestavimas, sukirpimas ir pan. yra procesas kurio siuvėjai neįtakoja.

Tai juk visa vertės grandinė...ir fokusas į pralaidumą leis padidinti viso proceso efektyvumą ir sumažinti kaštus.

Pralaidumas (angl. flow) nėra apie kiekvienos funkcijos efektyvumo skaičiavimą ar įrengimų bei žmonių apkrovimą, tai yra apie susitelkimą ko reikia klientui ir paslaugos išpildymą tada kada reikia klientui. Todėl rodikliai negali būti lokalūs, jie turi būti horizontalūs...ir prieš nuleidžiant juos į apačią žmonėms, vadovai turi susidėti horizontalius rodiklius (angl. flow or horizontal measures) leidžiančius jiems matyti sąsajas tarp skirtingų funkcijų. Juk klientas per įmonę keliauja ne vertikaliai, o horizontaliai.

Kas norite daugiau sužinoti šia tema, registruokitės į mūsų webinarą "Kaip teisingai parinkti rodiklius, atlikti PDCA ir įtraukti komandą į tai" kovo 6 d. 20 val. Registruokitės

Laura Gerrits-Gedvilė

 



<< Atgal