Blogas

Mes rašome

Veiklos tobulinimo kultūros pagrindas – infrastruktūra

2014-04-10
Veiklos tobulinimo kultūros pagrindas – infrastruktūra

Daugybės mokymų ir pokyčių išvarginti darbuotojai, besipriešinantys ar tiesiog ignoruojantys naujoves. Taip ar panašiai į klausimą apie didžiausius iššūkius ar problemas, su kuriomis susiduria siekdami geresnio veiklos efektyvumo ar įgyvendindami pažangias inovacijas, atsako įmonių vadovai. Jiems siūlomi įvairūs receptai – nuo komandos formavimo ir lyderystės ugdymo iki vertybių integravimo ir tikslų kaskadavimo naujiems vadybos įpročiams sukurti. Visgi išliekantis rezultatas pasiekiamas tik transformavus individualius vadovų įpročius į organizacijos kultūrą. Mes irgi turime raktą į nuolat tobulėjančios organizacijos kultūros vystymą:

Visų pirma, aiški kryptis – mums reikia sukurti tobulėjimą ir visuotinį įsitraukimą skatinančią ir palaikančią kultūrą. Organizacijos kultūros susiformavimui reikia laiko, tačiau tinkama infrastruktūra padeda norima kryptimi pakreipti įpročius ir požiūrį. Infrastruktūra šiuo atveju sukuria vadybinį pagrindą ir apjungia žinias, įrankius, tikslus ir komunikaciją. Žinios ir įrankiai organizacijai vertingos tik tiek, kiek jos pritaikomos praktikoje, priešingu atveju organizacija gali pavirsti į viduramžių vienuolyną, kuriame kaupiama išmintis celėse po devyniais užraktais. Kokia prasmė investuoti į procesų valdymo įrankius ar vadybos metodų mokymąsi, jei visa tai nėra integruojama į kasdienes rutinas? Rutina arba disciplina padeda formuoti norimus įpročius ir atveria vidinius komunikacijos kanalus. Kodėl puikios strategijos nugula į stalčius, o pokyčių verpetai, užuot padidinę efektyvumą, išblaško pastangas ir nužudo motyvaciją? Todėl, kad trūksta disciplinos išlaikyti koncentraciją į prioritetus. Todėl, kad nesame įpratę idėją ar strategiją paversti veiksmų planu ir jį integruoti į kasdienę veiklą. Tačiau vien strategijos ir disciplinos nepakanka – generolas versle gal ir laimės mūšį, bet nesidalindamas atsakomybe su savo kariauna toli nenukeliaus, po eilinės pergalės atokvėpio nėra. Pasidalinimas atsakomybe tiesiogiai siejamas su įsitraukimu. Darbuotojai, keliantys klausimus ir ieškantys atsakymų, norintys tobulėti ir gerai suprantantys savo indėlį į įmonės pasiekimus yra ne kas kitas, kaip sveikos, nuolat tobulėjančios organizacijos dalis. Nuolat tobulėjančią organizaciją pradėti kurti galima nuo atskirų elementų, svarbu, kad jie būtų visiems suprantami ir naudojami visuose lygiuose: – PDCA – planuoti, daryti, stebėti/įvertinti ir įgyvendinti; – Problemų sprendimo įrankiai – vadovautis faktais ir šalinti priežastis; – Įtraukti visą įmonę į strategijos įgyvendinimą. Pirmoji LEAN infrastruktūros atvirosios programos laida įgytas žinias ir patirtį apibendrino, sudėliodami bendromis jėgomis kolektyvo įtraukimo į strategijos įgyvendinimą planą:

Šiuo atveju aukščiausi vadovai įtraukia vidurinės grandies vadovus, klausdami KAIP reikia įgyvendinti tikslus ir būtinus pokyčius, kartu derindami prioritetus. Darbuotojai įtraukiami į pokyčius per darbo grupes ir tobulinimo idėjas (kaizen), kartu sutariant dėl siekiamų rezultatų. Noriu palinkėti kantrybės puoselėjant organizacijos kultūrą. Investuotas laikas, žinios, asmeninis vadovų pavyzdys, sukurtos kontekstą atitinkančios rutinos išlieka ilgam, dar daugiau – įgalina keistis ir suvaldyti pokyčius. Ir tobulėti. Iki pasimatymo – Vilma Nasteckienė

 



<< Atgal